Categorie
 
 
 
 
 

Cum să alegeți o mașină de echilibrat roți

Blog
Echipamentele de echilibrare a roților ar trebui să facă parte din fiecare service de anvelope și service auto. Acest lucru se datorează faptului că o roată neechilibrată corespunzător poate provoca vibrații care se transmit la volan și întregul vehicul. Roțile dezechilibrate provoacă, de asemenea, o uzură mai mare a anvelopelor și în consecință a unor piese de șasiu. Un aparat de echilibrare a roților poate măsura cu ușurință dezechilibrul și determina plasarea greutăților. Dar cum determinați ce mașină de echilibrat roți să folosiți pentru această sarcină? Vă vom sfătui în articol...


Știm cu toții că pneurile trebuie să fie echilibrate de fiecare dată când le schimbăm. Cunoaștem, de asemenea, riscurile pe care le prezintă pneurile dezechilibrate și consecințele fatale ale neglijării acestui proces. Dar, dacă nu sunteți un pasionat de anvelope, probabil că nu știți ce caracteristici și parametri ar trebui să căutați atunci când cumpărați un aparat de echilibrare a anvelopelor.


Echilibrarea statică și dinamică
Mai târziu, pe măsură ce vom începe să descriem fiecare parametru, vom explica cele două metode de bază de echilibrare a anvelopelor. Prima modalitate este echilibrarea statică, concepută pentru roțile care sunt echilibrate prin plasarea unei greutăți pe o singură parte a roții. Este utilizat în principal pe anvelopele de motociclete. Dezechilibrul se măsoară cu ajutorul unei mașini de echilibrare statică, în care anvelopa este plasată pe o axă verticală pe un ax care nu se rotește. În prezent, această metodă este foarte rar utilizată, deoarece a fost înlocuită de metoda mai eficientă de echilibrare dinamică a roților.
Echilibrarea dinamică presupune ca roata să se rotească, iar greutățile sunt plasate pe toată lățimea discului. Cu această tehnică, se poate obține o echilibrare mult mai precisă, deoarece sunt măsurate și corectate atât forțele dinamice, cât și cele statice.

Motociclete, mașini sau camioane
Când selectați echilibrul potrivit, trebuie să luați în considerare și tipul de vehicul ale cărui roți le veți echilibra. Pentru această decizie, analizăm parametri precum diametrul maxim al roții, greutatea maximă a roții, diametrul conurilor de prindere și programele de echilibrare. Pentru roțile de camion, prezența unui dispozitiv de ridicare va fi, de asemenea, un parametru crucial. 




Automate, semiautomate sau manuale
Diferența de bază în ceea ce privește confortul și bineînțeles prețul este împărțirea în echilibratere manuale, semiautomate sau automate. În cazul unui aparat de echilibrare manuală, toate dimensiunile (distanța dintre roată și aparatul de echilibrare, diametrul și lățimea discului) trebuie măsurate și introduse manual. În cazul unui aparat de echilibrare semiautomat, o parte din aceste date sunt citite automat (cel mai adesea distanța roții față de aparatul de echilibrare și diametrul) cu ajutorul unui braț extensibil pe care operatorul îl atașează la punctele de referință. În cazul unei mașini complet automate, toate datele sunt citite prin intermediul brațelor extensibile sau al sonarului.
O altă simplificare este sistemul S-Drive, care asigură rotirea automată a roții în poziția de plasare a greutății. Prin urmare, nu este nevoie să rotiți roata. 

Cu sau fără cric
Mașinile de echilibrare roți care permit fixarea roților cu diametrul mai mare (de exemplu, pentru roțile de camion) pot fi, de asemenea, echipate cu un cric pentru roți. Acest dispozitiv, plasat perpendicular pe axa axei axului de echilibrare, ridică roata la înălțimea dorită, economisind timp și energie pentru operator.





Programe pentru jante ALU și jante din tablă
Pentru toate mașinile, producătorul specifică numărul de programe pentru ALU și discurile pentru tablă. Dar pentru ce sunt aceste programe? În general, putem spune că programele determină cum și unde sunt plasate greutățile de echilibrare pe lățimea discului. De exemplu, dacă spațiul dintre etrierul de frână și interiorul discului este prea mic, lipirea greutăților pe interior poate face ca suprafețele să intre în contact una cu cealaltă. În acest caz, este necesar să selectați un program în care greutățile lipite vor fi plasate în exterior și greutățile de batere în interior.  

Determinarea locației de montare a contra-greutății
Mașina va evalua locația dezechilibrului pe baza unei măsurători de verificare. În funcție de nivelul tehnic al mașinii, mașina va defini acest punct pentru dumneavoastră printr-un semnal sonor atunci când rotirea manuală succesivă a roții, printr-un fascicul luminos pe interiorul roții sau prin oprirea automată în punctul desemnat la sfârșitul măsurătorii. În acest din urmă caz, roata este, de asemenea, blocată automat în poziția dorită. În cazurile anterioare, roata trebuie să fie blocată cu ajutorul unei pedale sau a unui buton. 

În cazul unor întreruperi frecvente sau a altor deficiențe în rețeaua electrică, vă recomandăm să selectați un dispozitiv care este echipat cu un sistem de reglare a tensiunii (sau sistemul PowerGuard), care va proteja dispozitivul de fluctuațiile din rețeaua electrică.