Categorie
 
 
 
 
 
Garanția, condițiile de reclamație și regulile de reclamație

5. Garanția, condițiile și procedura de reclamație

5.1. Prevederile acestui punct nu se aplică cumpărătorului care nu este consumator sau unei persoane care achiziționează bunuri în scopul desfășurării unei afaceri și nu în scopul consumului personal de către persoane fizice; răspunderea pentru defectele produsului în acest caz este guvernată de prevederile §422 Codul comercial. Vânzătorul tratează plângerile consumatorilor în conformitate cu legile Republicii Slovace, în special Legea nr. 250/2007 MOF. cu modificările ulterioare, Codul civil al Republicii Slovace și reglementările legale aplicabile.

5.2. Pentru toate bunurile achiziționate pe bază de relații civile, perioada standard de garanție este de 24 de luni în conformitate cu reglementările legale din Republica Slovacă, dacă reglementările legale slovace nu stabilesc o perioadă mai scurtă pentru anumite tipuri de bunuri. Perioada de garanție începe din ziua în care cumpărătorul preia bunurile. Vânzătorul este responsabil față de cumpărător pentru defectele bunurilor conform § 623 și 623 din Codul civil.

5.3. Durata perioadei de garanție decurge din legislația Republicii Slovace. Dacă pe articolul vândut, pe ambalajul acestuia sau pe instrucțiunile atașate este marcată o perioadă de utilizare, perioada de garanție nu se încheie înainte de expirarea acestei perioade.

5.4. Garanția nu se aplică defectelor și daunelor cauzate: în legătură cu uzura normală, acțiunile cumpărătorului sau ale unui terț după ce cumpărătorul a preluat bunul, manipularea neprofesională, neglijentă, sarcina excesivă, deteriorarea sau uzura mecanică, folosirea mărfurilor contrar instrucțiunilor sau scopului său de utilizare sau nerespectarea regulilor de utilizare, întreținere sau depozitare, în caz de dezastre naturale, asamblare sau instalare sau depozitare neprofesională sau incorectă, ca urmare a neefectuării întreținerii regulate și inspecții de service (dacă sunt specificate conform manualului de utilizare) .

5.5. Garanția cumpărătorului expiră dacă sigiliul este îndepărtat de pe marfă sau dacă marfa este utilizată.

5.6. Cumpărătorul poate face o reclamație prin livrarea bunurilor împreună cu alte documente solicitate (o copie a dovezii de cumpărare – factura care servește drept garanție și un formular de reclamație completat) la departamentul central de reclamații:

PRO-TECH SHOP – GLS
Str. Stefan cel Mare, nr. 3,
Parc Industrial Selimbar 557260, Selimbar, jud. Sibiu


înregistrați plângerea aici: 

 

 

5.7. Cumpărătorul va atașa mărfurilor revendicate o copie a dovezii de cumpărare a mărfurilor (factura).Protocolul de reclamație, pe care îl veți primi pe e-mail după înregistrarea acestuia. Bunurile trebuie livrate în stare curată și cu accesoriile furnizate împreună cu marfa. Nu este posibilă evaluarea și procesarea unei reclamații fără prezentarea mărfurilor sau fără prezentarea unei copii a documentului de cumpărare

5.8. Evaluarea revendicării fără prezentarea mărfii sau fără prezentarea unei copii a dovezii de cumpărare sau fără documentarea protocolului de revendicare nu este posibilă

5.9. Vânzătorul rezolvă plângerile consumatorilor în conformitate cu legile Republicii Slovace, în special Legea nr. 250/2007 Col. astfel cum a fost modificat, Codul civil al Republicii Slovace și reglementările legale aplicabile. Dacă este un defect care poate fi înlăturat, cumpărătorul are dreptul de a-l elimina gratuit, la timp și în mod corespunzător. Vânzătorul este obligat să înlăture defectul fără întârzieri nejustificate. În loc să înlăture defectul, cumpărătorul poate cere înlocuirea articolului, sau dacă defectul se referă doar la o parte a articolului, înlocuirea piesei, dacă aceasta nu are ca rezultat costuri nerezonabile pentru vânzător având în vedere prețul produsului. bunurilor sau gravitatea defectului. Vânzătorul poate oricând înlocui articolul defect cu unul fără defecte în loc să înlăture defectul, dacă acest lucru nu cauzează dificultăți serioase cumpărătorului. Dacă este un defect care nu poate fi înlăturat și care împiedică utilizarea corectă a articolului ca articol fără defecte, cumpărătorul are dreptul de a schimba articolul sau de a se retrage din contract. Aceleași drepturi aparțin cumpărătorului dacă defectele pot fi înlăturate, dar dacă cumpărătorul nu poate folosi în mod corespunzător articolul din cauza reapariției defectului după reparare sau din cauza unui număr mai mare de defecte. Dacă există alte defecte ireparabile, cumpărătorul are dreptul la o reducere rezonabilă din prețul articolului.

5.10. Vânzătorul va înștiința cumpărătorul cu privire la modalitatea de soluționare a reclamației imediat, în cazuri mai complexe în termen de 3 zile de la începerea procedurii de reclamație, în cazuri justificate, mai ales dacă este necesară o evaluare tehnică complexă a stării mărfii, nu mai târziu de 30 de zile de la data începerii procedurii de reclamație. După stabilirea modului de tratare a reclamației, vânzătorul sau persoana desemnată va trata imediat reclamația, în cazuri justificate reclamația putând fi tratată și ulterior. Cu toate acestea, procesarea cererii nu trebuie să dureze mai mult de 30 de zile de la data aplicării cererii. După expirarea termenului de procesare a reclamației, consumatorul are dreptul de a se retrage din contract sau are dreptul de a schimba bunurile cu bunuri noi. La încheierea procedurii de reclamație, precum și în baza cererii vânzătorului, cumpărătorul este obligat să preia bunurile revendicate de la vânzător în termen de 15 zile, dacă reclamația a fost soluționată sub formă de reparație, reducere, schimb de bunuri (bunuri noi) sau respingere a revendicării. Reclamațiile și sugestiile consumatorilor pot fi adresate la adresa sediului social al vânzătorului. La finalul procedurii de reclamație, precum și pe baza solicitării vânzătorului, cumpărătorul este obligat să preia bunurile reclamate de la vânzător în termen o perioadă de 15 zile, dacă reclamația a fost soluționată sub formă de reparare, reducere, schimb de mărfuri (bunuri noi) sau prin respingerea revendicării. Reclamațiile și sugestiile consumatorilor pot fi adresate la adresa sediului vânzătorului.

5.11. În cazul în care cumpărătorul nu preia articolul nici în termen de 30 de zile de la procesarea reclamației sau în termen de 30 de zile de la data livrării repetate a bunurilor către cumpărător sau nu preia în același termen de la trimiterea notoficării vânzătorului după încheiere a procedurii de reclamație la adresa de contact furnizată de cumpărător, vânzătorul este în conformitate cu reglementările legale în drept să ceară de la cumpărător plata în valoare de 2,50 RON pentru fiecare zi de depozitare.

 

5.12 În cazul în care consumatorul a făcut o reclamație cu privire la produs în primele 12 luni de la cumpărare, vânzătorul poate trata reclamația respingând-o doar pe baza unei evaluări profesionale; indiferent de rezultatul expertizei, consumatorului nu i se poate cere să plătească costurile expertizei sau alte costuri aferente expertizei.

5.13 În cazul în care consumatorul a formulat o reclamație cu privire la produs după 12 luni de la cumpărare și vânzătorul l-a respins, persoana care a tratat reclamația este obligată să indice în documentul de tratare a reclamațiilor, consumatorul poate trimite produsul spre evaluare de specialitate. În cazul în care produsul este trimis spre expertiză unei persoane desemnate, costurile expertizei, precum și toate celelalte costuri aferente, sunt suportate de vânzător, indiferent de rezultatul expertizei. În cazul în care consumatorul dovedește responsabilitatea vânzătorului pentru eroare printr-o evaluare profesională, poate aplica din nou reclamația; perioada de garanție nu expiră în timpul efectuării expertizei. Vânzătorul este obligat să ramburseze consumatorului în termen de 14 zile de la data reaplicarii reclamației toate costurile suportate pentru expertiza, precum și toate costurile aferente suportate în mod intenționat. O cerere reînnoită nu poate fi respinsă.